Debata nad koncepcją pracy szkoły
Debata i koncepcja to dwa hasła, które w pierwszych dniach września towarzyszyły malanowskim gimnazjalistom. Zacznijmy może od wyjaśnienia tych terminów. Debata to, jak podaje słownik języka polskiego, poważna i długa dyskusja na ważny temat. Koncepcja zaś to pomysł, projekt.
Skąd i dlaczego gimnazjaliści przećwiczyli sobie w praktyce te terminy? Odpowiedź jest bardzo prosta. Pracowaliśmy wtedy nad Koncepcją pracy szkoły to bardzo poważny dokument, w którym znajdują się pomysły, projekty wskazujące, w którym kierunku powinna rozwijać się szkoła. Na ten temat, bez wątpienia, mają wiele do powiedzenia uczniowie, bo to oni są mówiąc oględnie klientami Gimnazjum w Malanowie. Dlatego też 11września 2013r. na lekcjach wychowawczych wszyscy gimnazjaliści debatowali nad mocnymi i słabymi stronami szkoły. Ich debata dotyczyła następujących obszarów funkcjonowania gimnazjum:
- dydaktyka – wyniki egzaminów,
- działalność opiekuńczo – wychowawcza,
- budowanie pozytywnego klimatu w szkole,
- funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym,
- bazy szkoły,
- zarządzanie szkołą.
W tych obszarach uczniowie podali wiele ciekawych propozycji, które zostały ujęte w Koncepcji pracy szkoły.