
W czasie debaty uczniowie przytaczali argumenty świadczące, że Polacy są dobrymi obywatelami, znają swoje prawa i obowiązki. Bardzo świadomie wskazywali także przykłady zachowań, które temu zaprzeczają. Podsumowanie debaty stanowił test sprawdzający zrozumienie poszczególnych pojęć i zagadnień.
Drugie zadanie podjęte w ramach projektu to przeprowadzenie szkolnego konkursu „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?” Młodzież na kolejnej lekcji wychowawczej przygotowywała materiały i wykonywała zbiorowe prace do tego konkursu. Zgodnie z założeniami projektu „Bezpieczna szkołą – Bezpieczny uczeń” zasady konkursu zostały dostosowane do wrażliwości i umiejętności uczniów.
Najlepsze prace plastyczne i literackie które powstają w ramach zadania 2 oraz testy z zadania 1 zostaną wysłane do Jury Konkursu.
Uczniowie aktywnie wzięli udział w obu zadaniach, przed nami jeszcze 8 modułów, ale zaangażowanie młodzieży i duża wartość wychowawcza projektu pozwalają z optymizmem podejmować kolejne wyzwania.