Młodzież bada, odkrywa świat; programuje; buduje....

Od października nasza szkoła odczuwa efekty udziału w projekcie „Kompleksowe wsparcie kompetencji kluczowych uczniów gimnazjów w powiecie tureckim” współfinansowanego z środków UE w ramach WRPO działanie 8.1.2. Projekt obejmuje wsparciem 4 szkoły z terenu naszego powiatu, a jego głównym celem jest uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej poprzez realizację rozwijających zajęć pozalekcyjnych i doposażenie pracowni przedmiotowych.
Nasza szkoła jest jednym z największych beneficjentów tego wsparcia, w związku z czym mamy możliwość realizowania wielu zajęć oraz otrzymaliśmy bardzo bogaty zestaw pomocy dydaktycznych. Uczniowie bardzo chętnie zgłaszali udział w zajęciach, dlatego w tym semestrze udało się powołać aż 18 grup, w tym
- 5 realizujących program matematyczny,
- 4 grupy gimnazjalistów zainteresowanych biologią uczestniczących w zajęciach laboratorium oraz kołach zainteresowań,
- 1 projekt z fizyki,
- 2 grupy dla zajęć dydaktycznych z języka angielskiego,
- 2 warsztaty zajęć naukowo-technicznych
- 4 grupy zajęć dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym socjoterapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne i logopedyczne).
Zajęcia odbywają się w ciekawych formach: warsztatów, kół zainteresowań czy projektów. Ogromnym zainteresowaniem uczniów cieszą się laboratoria z biologii, na których uczniowie poznają praktyczne aspekty otaczającego nas świata. Nowością w naszej szkole są zajęcia naukowo-techniczne, podczas których młodzież uczy się programowania w języku JavaScript korzystając z platformy internetowej CodeCombat.
Kompleksowo została doposażona pracownia biologiczna, która teraz posiada szereg mikroskopów, zestaw preparatów, modele organów człowieka, pomoce niezbędne do prowadzenia eksperymentów czy badań.
W najbliższym czasie zostanie uruchomiony również pakiet doradztwa zawodowego. Indywidualne zajęcia będą polegały na przeprowadzaniu i analizie innowacyjnych testów MBS. Poprzez metodykę testów, uczniowie dowiedzą się jakie mają predyspozycje zawodowe, gdzie są ich mocne i słabe strony i na co zwrócić szczególną uwagę w trakcie procesu edukacji (z uwzględnieniem rynku pracy w naszym województwie). Na podstawie przeprowadzonej analizy uczeń dowie się o wszystkich swoich słabych i mocnych stronach, otrzyma rekomendacje od doradcy zawodowego i będzie mógł świadomie dokonać wyboru dalszej ścieżki edukacji.
Ewa Kowalska
Galeria zdjęć
Pozostałe aktualności
-

Likwidacja Gimnazjum w Malanowie
-
Bal 2019
-

Dębowa pamiątka Gimnazjum w Malanowie
-
Dzień Patrona 2019
-

TRZEŹWA= BEZPIECZNA GMINA WARSZTATY PROFILAKTYCZNE (Część II)
-

JESIENNY PORANEK PROFILAKTYCZNY W NASZEJ SZKOLE
-

Nagrody Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
-

Rekord ustanowiony!
-

AKCJA SEGREGACJA
-
Jak budować dobre relacje z dzieckiem?
-
Witaj szkoło w roku 2018-19
-

Możesz zostać radnym Młodzieżowej Rady Gminy Malanów
-

Radosną paradą uczciliśmy 100-lecie niepodległości
-
Przegląd chórów po raz czternasty
-
Sukces Jakuba w biegach przełajowych





