
Głównym celem zajęć było przedstawienie doświadczeń związanych z wodą. Pierwszym doświadczeniem z dziedziny fizyki było pokazanie jak oddziałuje woda pomiędzy dwoma plastikowymi płytkami. Każde dziecko mogło samodzielnie spróbować rozdzielić płytki, co wcale nie było łatwe. Kolejnym punktem było ukazanie jak zmienia się poziom wody w naczyniach połączonych. Następnym doświadczeniem było udowodnienie, że woda jest gorąca tylko w miejscu ogrzewania. Wśród przedszkolaków znalazło się wielu odważnych, którzy chętnie dotykali probówek.
Kolejną atrakcją było pokazanie obwodów elektrycznych przygotowanych wcześniej przez uczniów naszego gimnazjum. Dzieci miały możliwość poznania zasad działania obwodów.
Przed ostatnim elementem lekcji było doświadczenie chemiczne. Udowodniliśmy jak zmienia się kolor papierka wskaźnikowego pod wpływem różnych substancji. Dzieci były zdziwione i zaciekawione reakcjami zachodzącymi w zlewkach. To doświadczenie było dla nich czymś zupełnie nowym. Na koniec pokazaliśmy, że paląca się świeczka w naczyniu z wodą i przykryta cylindrem gaśnie, a poziom wody w cylindrze podnosi się.
Była to bardzo ciekawa lekcja; zarówno dla nas jak i dla naszych młodszych kolegów, którzy wspólnie z panią Marią odkrywali tajniki fizyki i chemii. My natomiast byliśmy zdumieni zaangażowaniem przedszkolaków. Dzieci były bardzo ciekawe i z uwagą przyglądały się doświadczeniom.
Monika Błaszczak, Anna Chojnacka, Olga Dzwoniarek - klasa IIe